پنج راه ساده برای تقویتاعتماد به نفس

زندگی با اعتماد به نفس کم، شباهت زیادی به گذران زندگی با یک دست شکسته و آویخته به گردن دارد. واقعیت این است که هیچ‌کس با اعتماد به نفس بالا زاده نمی‌شود بلکه این موضوع حاصل تجربه و سال‌ها رشد است. اگر به نظر می‌رسد کسی اعتماد به نفس بالایی دارد، این بخاطر این است که او بر روی تقویت آن تمرکز کرده است و پس از سپری کردن چندین سال توانسته آن را قوام بخشد. اعتماد به نفس امری است اکتسابی و زاییده‌ی تمرین و آموزش که بدون آن دستیابی به موفقیت در جنبه‌های متفاوت زندگی محال است! با ما همراه باشید تا پنج راه‌حل کاربردی و جالب برای تقویت این حس درون شما را بررسی کنیم. بد نیست تا پیش از مراجعه برای مشاوره روانشناسی این راهکارها را امتحان کنید.


برای رسیدن به هدف به خود اعتماد کنید و خیز بردارید

قدرت تصور و تجسم خود را محدود نکنید

باور داشته باشید هر آنچه که ذهن بتواند تصور کند، راهی برای دستیابی به آن وجود دارد. تصور یک ترفند کارآمد برای دیدن خودتان در موقعیتی است که به آن افتخار می‌کنید. هنگامی که شما با کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می‌کنید، معمولاً نگرش منفی و ضعیفی نسبت به خودتان دارید اما تصور کمک می‌کند تا این برداشت شما از خودتان بهبود پیدا کند. تصور و رویاپردازی‌ را بیاموزید تا بتوانید بهترین خودتان را در بهترین شرایط تصور کنید. شاید این بیش از هر مشاوره روانشناسی بتواند به شما کمک کند.

فراموش نکنید که خود را تأیید کنید

تأیید کردن، یک ابزار قدرتمند برای نهادینه کردن باورهای مثبت در مورد خود در ذهنتان است. بخش مهمی از آنچه که به آن اعتماد به نفس گفته می‌شود وابسته به تصویری است که از خود در ذهن داریم. این ترفند کاملاً ساده است؛ فقط اجازه دهید تا ذهن شما تصویر خوبی از شما ایجاد کند. باید گفت که همیشه گفتن جملات و کلمات در ذهن به آن میزان که آن‌ها را به زبان آوریم اثربخش نیستند. پس بهتر است تا در خلوت خود، سعی کنید با زبان و به شکل بیانی اعمال و نحوه عملکرد خود را تأیید کنید. به جای اینکه مداوم این پرسش را تکرار کنید که آیا من یک نویسنده خوب هستم، کافیست تکرار کنید که من یک نویسنده خوب هستم.


سعی کنید در ذهن خودتان قهرمان زندگی خود باشید

اگر اعتماد به نفس می‌خواهید، به سمت ترس‌هایتان بدوید!

ترس‌ها باعث می‌شوند تا اعتماد به نفس ما ضعیف شود پس باید با آن‌ها مبارزه کنیم. ساده‌ترین ترفند برای از بین بردن یک ترس ، مواجهه با آن است. پس پیش از آن که ترس به سراغ شما بیاید، خودتان به سمت آن رفته و با انجام کار ترسناک با آن مواجه شوید. پس راز داشتن اعتماد به نفس بالا این است که از حاشیه امن خود خارج شوید و با ترس خود، به شکلی قاطعانه مواجه شوید. این همان چیزی است که در مشاوره روانشناسی به طور معمول از شما خواسته می‌شود.

انتقادهای درونی خود را به چالش بکشید

معمولاً بدترین انتقادات از ما را صدای درون‌مان مطرح می‌کند! هر قدر اعتماد به نفس ضعیف‌تری داشته باشید این صدا با شدت بیشتری نواقص و مشکلات شما را فریاد خواهد زد. گاهی این فریادها آنقدر تکرار می‌شوند که در ذهن به اصلی مسلم و بدیهی تبدیل می‌شوند اما دقیقاً نکته طلایی در اینجا نهفته است. اجازه ندهید که این انتقادات ریشه بگیرند و همواره سعی کنید با سوالات کنجکاوانه آن‌ها را به چالش بکشید. به طور مثال اگر ندای درون شما می‌گوید "تو یک بازنده هستی" سعی کنید با این سوالات پاسخ دهید که چه شواهد روشنی مبنی بر شکست من وجود دارد؟ آیا اصلاً بازنده بودن من امری است واقعی و قابل درک توسط اطرافیان؟

یک چالش صد روزه مفید

در صد روز مداوم سعی کنید صد درخواست سنگین و غیرقابل اجابت از افراد داشته باشید. اجازه دهید تا آن‌ها شما را پس بزنند. در همین حین باید تلاش کنید تا تجارب خود از این موقعیت‌ها را ثبت و ضبط کنید و به شکل مداوم گوش دهید. با تکرار صد روزه این موضوع یکی از ریشه‌های اصلی کمبود اعتماد به نفس را می‌خشکانید؛ یعنی ترس از عدم پذیرش! اگر شما بفهمید که پذیرفته نشدن شما توسط بعضی افراد یا حتی اکثر افراد ملاکی برای ضعف شما نیست، این ترس پوشالی فرو می‌ریزد.

در نهایت باید گفت که اگر حس می‌کنید چنین راهکارهایی در حل مشکل شما مؤثر نیستند، باید حتما مشاوره روانشناسی را با مشاوره غیر حضوری و تلفنیبا مرکز مشاوره در اصفهان را نیز امتحان کنید.


مشاوره | مسائل روز روانشناسی و مشاوره در اصفهان مشاوره ,تصور ,خودتان ,روانشناسی ,تکرار ,آن‌ها ,مشاوره روانشناسی ,داشته باشید ,تکرار کنید ,مواجه شوید ,اجازه دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه کارآفرینی دانلود فایل اجناس فوق العاده تبلیغ در گوگل لینک فست | مجله پزشکی دکتر سلام